Cyklotip č. 15 – Čeřínek : Jihlava nás baví

cerinek

Jako poslední letošní cíl jsem vybral vrchol Čeřínek. Nenechte se odradit tím, že je to do kopce. Odměnou za trochu námahy vám budou pěkné výhledy do krajiny a pěkné podzimní scenérie. Trasa vede po asfaltových cestách, jen kolem samého vrcholu pojedete po lesní cestě, ta je však dobře sjízdná.

Začátek trasy je opět u točny „Éčka“ ve Starých Horách. Dál pokračujte ke křižovatce na Plandry, kde odbočte vlevo. Přes Plandry jeďte do Vyskytné, tu projeďte po hlavní a pokračujte dál na Ježenou. Ježenou projeďte pořád po hlavní a za ní pokračujte dál do kopce. Za chvilku přijedete na křižovatku s hlavní silnicí. Odbočte vpravo a na velké křižovatce odbočte vlevo do Dušejova. Obcí projeďte skoro až na konec. Před koncem Dušejova odbočte vlevo na Boršov. Boršov projeďte pořád po hlavní do kopce směrem na Nový Hojkov. Nad Boršovem vlevo od cesty je lavička, která přímo láká k posezení a pokochání se výhledem. Dál od lavičky to bude jen do kopce. Na následující křižovatce odbočte vlevo a na konci Nového Hojkova odbočte opět vlevo. Této cesty se držte, sice není zpevněná, ale nepohodlná také není. Držte se stále vpravo až se dostanete na zpevněnou cestu k chatě na Čeřínku. Zde si můžete vybrat jestli se podíváte po okolí, nebo budete pokračovat dál. Dál jeďte vlevo po asfaltce, nyní už z kopce. V Huťích odbočte vlevo a po krátkém stoupání vás čeká dlouhé klesání, bohužel po nekvalitním asfaltu. Poté co vyjedete z lesa pokračujte až na křižovatku s křížkem a odpočívadlem, zde je možnost si krátce vydechnout. Další cesta vede do Cejle, u křížku tedy odbočte vlevo. V Cejli u kapličky se držte vpravo a pak dál ven z obce směr Dvorce. Dvorce projeďte, poté vystoupejte serpentinu a pokračujte až na hlavní „Pelhřimovskou“ cestu. Zde odbočte vpravo a až do Jihlavy pokračujte po hlavní. Provoz je trochu rušnější, ale cesta je široká a cyklista se má kam vejít. Naše společná cesta končí u pekáren.

Doufám, že se vám náš poslední letošní cyklotip líbil. Již nyní pro vás připravuji a projíždím nové tipy na příští rok, můžete se tedy těšit.